onze websites: SCHRIJFBURO  |  PLANBURO  |  VORMBURO

Verslagin1dag

Verslagin1dag draait om het snel en professioneel kunnen verslaan (in woord en beeld) en online publiceren van een event, symposium of congres. Daarmee komt u niet alleen aan de informatiebehoefte van bezoekers én thuisblijvers tegemoet, maar maakt u ook goede sier richting stakeholders en eventuele financiers /subsidiënten. Vaak behoort verslaglegging tot de eisen die subsidiënten stellen.

Afhankelijk van de behoefte kunnen we ook in het voor- en natraject het nodige betekenen. Vooraf moet u dan denken aan het promoten van het event via een speciaal daarvoor ingerichte pagina op de website, social media en persberichten. Ook kunnen we de online-uitnodiging en inschrijving voor onze rekening nemen. Naderhand bedanken we bezoekers voor hun komst met een email-nieuwsbrief en attenderen we hen op de verslagen.

Door de modulaire aanpak ontzorgen we u waar gewenst én noodzakelijk.

Hoe werkt het?

Fase 1: Voor de conferentie
Voor de con­fe­ren­tie rich­ten we de web­si­te alvast in. We zor­gen dat hij de uit­stra­ling krijgt die aan­sluit bij het event. Dit doen we op basis van een stan­daard­tem­pla­te. Het aan­tal vari­a­be­len is beperkt, zodat de web­si­te snel en tegen beperk­te kos­ten onli­ne staat, inclu­sief bij­be­ho­ren­de content.

Gelijk­tij­dig ver­za­me­len we de infor­ma­tie over het pro­gram­ma, de spre­kers, onder­wer­pen die de revue pas­se­ren en evt. work­shops. Ook zet­ten we de pre­sen­ta­ties alvast klaar, die we ook gebrui­ken om goed voor­be­reid aan de ver­slag­leg­ging te begin­nen. De web­si­te biedt ver­der ruim­te aan het pro­gram­ma, intro­duc­tie van de spre­kers, infor­ma­tie voor de pers, een twit­ter­feed en indien gewenst (=extra) een inschrijf­mo­du­le en uitnodigende/informerende home­pa­ge ter promotie.

Fase 2: Tij­dens de conferentie
Tij­dens de con­fe­ren­tie zor­gen we voor de aan­we­zig­heid van een aan­tal bloggers/journalisten. Hier­voor reke­nen we een prijs per persoon/per dag­deel. Zij schrij­ven ter plek­ke arti­ke­len en zet­ten deze onli­ne. Zo vult de web­si­te zich gedu­ren­de de dag met ver­sla­gen en berich­ten. Onder­tus­sen zijn we ook actief op soci­al media. Om inte­graal ver­slag van een bij­een­komst te kun­nen doen is mini­maal de vol­gen­de bezet­ting vereist:

  • 2 journalisten/bloggers (vol­gen + verslaglegging)
  • 1 con­tent­ma­na­ger (afstem­ming, eind­re­dac­tie en onli­ne plaat­sen tekst, beeldmateriaal)
  • 1 foto­graaf

Fase 3: Achteraf
Na de con­fe­ren­tie plaat­sen we nog even­tu­e­le nage­ko­men pre­sen­ta­ties en links naar verslagen/berichten van ande­re media. We kun­nen ook voor­zien in een bedank­mail, met een link naar de web­si­te en fotorapportage.

 

Inte­res­se? Neem con­tact op.

Schrijfburo is – net als Planburo en Vormburo – onderdeel van Terwisscha en Wagenaar.
info@schrijfburo.nl
Keizersgracht 1 kaart →
8911 KR Leeuwarden
058-215 97 91

Op 29 augustus hebben we afscheid moeten nemen van onze dierbare collega Joke Schaapman. Zoals het haar wens was en bij haar paste, zonder veel ruchtbaarheid en in besloten kring. Joke heeft in de ruim 25 jaar dat ze voor ons werkte bergen werk verzet. Vaak tot in de late uurtjes en voor een groot aantal opdrachtgevers, overwegend organisaties die onze wereld een stukje mooier kleuren en beter maken. We zullen haar ontzettend missen als fijne, integere en betrokken collega en zullen haar werk, indachtig haar gedachtengoed, binnen onze mogelijkheden voortzetten.

Mocht je vragen hebben of willen reageren dan staan we daar te allen tijde voor open.

Ben, Dave en Jos